Ідентифікація, айдентика, фірмовий стиль – назв системі унікальних корпоративних символів придумано безліч. На ділі ж вони позначають один і той же об’єкт інтелектуальної власності, який завжди виконує приблизно однакові функції.
Розробка фірмового стилю і підходи до нього змінюються з часом: на них впливають найбільш яскраві тренди дизайну. Однак нерідко сліпе слідування «модним тенденціям» і збиває компанії зі шляху. Замовники отримують гарні символи, які абсолютно не справляються з поставленими перед ними завданнями.
Так які ж вимоги слід поставити перед підрядником або штатним дизайнером, який взявся за розробку фірмового стилю?
Завдання, які повинен вирішувати фірмовий стиль
Корпоративна айдентика – це не просто набір красивих і стильних символів. Це система, при цьому не найпростіша. Від того, наскільки ефективно вона працює, залежить ступінь виконання наступних стратегічних завдань компанії та бренду.
Налаштування від конкурентів. У вашої пропозиції є унікальні, відмінні риси. Це ті якості, які і примушують потенційних покупців вибрати саме ваш продукт. Фірмовий стиль повинен підкреслювати їх, а також інші значимі характеристики бренду.
Простота ідентифікації товарів і послуг. Упаковка, логотип та інші елементи повинні допомагати клієнтам візуально визначати ваш продукт серед безлічі аналогів. Легко перевірити, наскільки добре поточний фірмовий стиль справляється з цим завданням. Закрийте назву або логотип і подивіться, чи залишиться товар впізнаваним. Якщо люди почнуть плутати його з продуктами конкурентів, варто задуматися про внесення змін до системи використовуваних символів.
Збільшення сприймають цінності бренду. Просте правило: якщо у фірмовій упаковці товар або пакет документів до послуги виглядає дорожче, ніж без неї, все в порядку. Той же принцип перевірки діє і для логотипу, а також інших елементів стилю.
Зміцнення іміджу. Ефективний фірмовий стиль відштовхується від філософії і цінностей торгової марки, які зазвичай фіксуються в брендбуці. Якщо хоча б частково транслювати їх цільової аудиторії через рекламні матеріали, можна отримати потужний синергетичний ефект. Ви отримаєте дуже впевнене і міцне позиціонування.
Формування довіри у аудиторії. Використання єдиного фірмового стилю, доносить переваги бренду цільової аудиторії, демонструє стабільність компанії. Це закладає в підсвідомість покупців і клієнтів думка про те, що їй можна довіряти.
Неважко порахувати, що основних завдань у фірмового стилю 5. Порахуйте, скільки з них вирішує ваша поточна символіка. Це і буде її об’єктивною оцінкою за п’ятибальною шкалою.
Найбільш часті помилки, які допускають дизайнери
Кожна невирішена задача стає проблемою фірмового стилю. Виходить, що їх найбільш серйозних недоліків може бути 5. Однак всі вони виникають через одну або кількох із трьох помилок, які зазвичай допускають дизайнери в своїх роботах.
Нерозуміння принципів. На щастя, фахівців, які не розуміють завдань і принципів створення фірмового стилю стає все менше. Однак якщо вибирати виконавця тільки за ціною, можна нарватися на дизайнерів, які малюють абстрактні логотипи, які не здатні вирішити жодної з стоять перед фірмовим стилем.
Відсутність універсальності. Важлива характеристика фірмового стилю – простота його масштабування і можливість застосування на всіх доступних носіях. Однак нерідко буває так, що концепція адаптується під екрани мобільних пристроїв. У той же час при її перенесенні на широкоформатний поліграфію або навіть на дисплей комп’ютера, вся задумка руйнується або стає нечитаною.
Гра в тренди. Часто буває, що незалежний фахівець, захоплений будь-якої модною тенденцією в дизайні, створює гарну і сучасну картинку. А потім продає її під виглядом фірмового стилю. Проблема лише в тому, що розроблена система не прив’язана до суті і цінностям конкретного бренду. Саме тому вона буде вводити потенційних клієнтів в оману, руйнуючи довіру аудиторії до пропонованого товару чи послуги. До того ж тренди схильні до змін.
Актуальні тренди в створенні елементів фірмових стилів
Сказане вище, втім, не означає, що від використання трендів варто відмовитися. Навпаки, їх раціональне використання дозволить домогтися позитивного ефекту. Особливо якщо потрібно продемонструвати аудиторії образ сучасного бренду.
Назвемо 3 найбільш важливих тренда, вміле використання яких допоможе створити ефектний і ефективний фірмовий стиль:
- чорно-біла палітра – класичний підхід, актуальний в усі часи;
- спрощення – при ребрендингу фірмовий стиль очищається від зайвих, не несуть сенсу елементів;
- чіткі краї і кути – плавні лінії йдуть в минуле, строгість форми підкреслює динамічність і сучасність.
Що в підсумку?
Виходить, що основні вимоги до фірмового стилю не зазнали яких-небудь значущих змін. Як і 10 років тому, він повинен бути досить інформативним і незабутнім.
Однак сьогодні ми освоюємо інтерактивні медіа: сайти, мобільні додатки, онлайн-презентації. Завдяки цьому фірмовий стиль перестає бути статичним. І якщо взаємодія з поточної символікою не дозволяє викликати в аудиторії емоційний відгук, проведіть ребрендинг.
Але на цей раз обов’язково прослідкуйте за тим, щоб оновлені фірмові елементи, включаючи логотип, були:
- легкими;
- простими, але не примітивними;
- запам’ятовуються.
Саме такий фірмовий стиль і розробляють дизайнери NAWI для своїх клієнтів.